نکات خرید استند گل

در هنگام خرید استند گل و یا پایه گلدان باید به چند نکته مهم توجه کنیم، مثل نوع و جنس استند گل، رنگ استند، مقاومت استند، ضد آب بودن استند و ...

نکات خرید استند گل

با گسترش زندگی شهرنشینی و مهاجرت به سمت کلان شهرها از طبیعت دور شدیم و بهتره با داشتن گل و گیاهان تو محیط کار و منزل طراوت و حس خوب را القا کنیم.

یکی از ملزومات نگهداری گل و گیاهان در منزل، داشتن پایه گلدان یا همون استند گلدان است که باعث نظم بخشیدن و زیبایی دکوراسیون منزل یا محیط کار شما میشه.

توی این مقاله از ستیا استند قصد داریم چند نکته که باید هنگام خرید استند گل باید بهشون توجه کنید بگیم و مورد بررسی قرار بدیم.

 

تعداد و سایز گلدان های شما

در اولین مرحله شما باید تعداد و سایز گلدان های خود را در نظر بگیرید و بر اساس دیزاین و فضای موجود ابعاد استند گلدان خود را مشخص کنید.

مثلا اگر تعداد گلدان های شما کم است و ابعاد و ارتفاع های آن بزرگ است، مثلا 3 تا بهتر است از استند های تک گلدان استفاده کنید و اگر تعداد گلدان های شما زیاد و ابعاد آن ها متوسط است بهتر است از استند های 10 تایی استفاده کنید.

 

نوع استند خود را مشخص کنید

استند های گل طرح ها و انواع مختلفی دارند از لحاظ جنس میتوان آن ها را در سه گروه :

  • استند چوبی
  • استند فلزی
  • ترکیب چوب و فلز (چارچوب از جنس فلز و کفی از جنس چوب)

شما میتوانید بر اساس سبک دکوراسیون خود نوع استند خود را مشخص کنید مثلا اگر سبک مبلمان شما از جنس فلز باشد میتوانید از استند گل فلزی و اگر سبک مبلمان شما از جنس چوب باشد از استند گل چوبی و یا ترکیب چوب و فلز استفاده کنید.

 

استند گل باید در برابر رطوبت و آب مقاوم باشند

یکی از نکته های مهم در خرید استند گل توجه به ضد آب بودن استند میباشد زیرا به دلیل آبیاری گیاهان مقداری آب بر روی استند ریخته و ممکن است استند دچار پوسیدگی و یا زنگ زدگی شود.

 

چوب ضد آب

 

برای گلدان های کوچک از استند دیواری استفاده کنید

برای گلدان های کوچک با وزن و ارتفاع کم مثل گیاهان کاکتوس که رشد زیادی ندارند بهتر است از استندهای دیواری استفاده کنید.

 

استند دیواری

 

توجه کنید قفسه های استند ابعاد و سایز مختلف داشته باشد

رشد گیاهان متفاوت است، برخی عمودی و افقی و برخی با رشد سریع و برخی با رشد کم هستند و اگر همه قفسه های استند یک اندازه باشند باعث میشود فضای گیاه تنگ یا بیش از اندازه بزرگ باشد.

 

اگر گیاهان شما رشد ارتفاعی دارند از استند با ارتفاع کم استفاده کنید

اگر گیاهان شما ارتفاع بالای 40 سانتی متر دارند از استند ها با ارتفاع زیاد استفاده نکنید.

 

گیاهان بلند

 

استند آویز را فراموش نکنید !

استند آویز انتخاب مناسبی برای مکان های کوچک و رستوران ها و کافی شاپ ها میباشند و در کنار هم قرار دادن چند استند آویز باعث زیبایی و جلوه ای ویژه و خاص به دکوراسیون شما میشود.

 

استند آویز

 

استند گل را در کنار تلویزون و سرویس مبلمان خود قرار دهید

این مورد را در مقاله استند گل را کجا قرار دهیم مورد بررسی قرار دادیم

 

لامپ های اس ام دی = رشد و شادابی گیاهان شما

اگر فضای شما نورگیر ندارد یا نورگیر آن کم است شما میتوانید از استند هایی استفاده کنید که دارای نوار های اس ام دی هستند که علاوه بر کمک به رشد گیاهان باعث زیبایی بیشتر دکوراسیون شما میشوند.

 

لامپ ای ام دی برای رشد گیاه

 

استند گل با ستون های ضعیف و شکننده تهیه نکنید

اگر متریان استند نامرغوب و ضخامت ستون های استند شما باریک باشند طولی نمیکشد که استند شکسته و بلا استفاده میشود.

 

وزن سبک و حمل آسان

نکته بعدی که وجود داره اینه که استند گلدان باید قابلیت حمل و جا به جایی آسون داشته باشه تا اطراف و زیر استند به راحتی تمیز کرد و توسط خودرو خودتون حملش کنید.

تو استند های چوبی چون اکثرا با پیچ و مهره منتاژ میشن اونارو راحت میشه حمل کرد، اما تو استند های فلزی اگر با جوش اونارو بهم متصل کرده باشند حمل سخت تری دارند و وزنشونم بیشتر از استند های چوبی هستش.

 

رنگ مد نظر خود را انتخاب کنید

بیشتر استند های گل در سه رنگ (سفید – قهوه ای تیره – قهوه روشن – رنگ چوب خام) که در ادامه چند نکته مربوط به هر کدام را شرح میدهیم :

  • استند گل سفید : در این استند ها میبایست رنگ آمیزی با دقت بیشتر و تعداد لایه بیشتر رنگ آمیزی بشود و گره های چوب در این نوع استند ها پنهان میشوند و باید در نظر داشته باشید نسبت به دو رنگ دیگر کثیفی را بیشتر نشان میدهد.
  • استند گل قهوه ای (تیره - روشن) : بیشترین فروش استند در این رنگ میباشد زیرا گره های چوب با درصد مشخص  پیداست و کثیفی را کمتر نشان میدهد و حالت تنه درخت را به خود میگیرد و طبیعی تر جلوه میکنند
  • استند گل رنگ چوب (خام) : در این مدل تنها لایه آخری رنگ یعنی کیلر بر روی استند پاشش میشود و تمامی گره های چوب پیداست.

 

طرح استند دلخواه خود را پیدا نکردید ؟

ما تولید کننده هستیم و اگر طرح دلخواه خود را پیدا نکردید کافیه با ما در ارتباط باشد.

ما برای شما میسازیم :)

 

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشه تا راحت تر بتونین پایه گلدان مد نظر خودتونو انتخاب کرده باشید، سعی کردیم نکات مهم رو تو این مقاله خیلی راحت تر و شفاف توضیح بدیم.



آخرین ویرایش : 13 مهر 1401

تماس با ما