استند گل ام دی اف (MDF)

یکی از جنس های موجود در بازار فروش استند گل MDF است، که در این مقاله مزایا و معایب این نوع استندها را مورد بررسی قرار داده ایم

استند گل ام دی اف (MDF)

سلام دوستان امیدوارم حالتون خوب باشه در مقالات گذشته به بررسی استند گل چوبی و فلزی پرداختیم و مزایا و معایب هر کدومو توضیح دادیم تو این مقاله قصد داریم در مورد نوعی از جنس استند (MDF) مورد بررسی قرار بدیم که اکثرا شما این نوع جنس رو میشناسید و تو منزل خونتون هم وجود داره، مثلا کابینت های آشپرخونتون از جنس MDF هستش که تو درجه ها و کیفیت های مختلف ارئه میشه.

برای تولید استندهای گلدان چوبی هم میشه از ام دی اف استفاده کرد که شاید شما در نگاه اول متوجه تفاوت زیاد بین چوب و ام دی اف نشید و هر دو به یک شکل و ظاهر باشند به خصوص اگر رنگ استند شما سفید یک دست باشه.

 اما واقعیت اینه بین این دو جنس تفاوت زیادی وجود داره که به مرور زمان متوجه این تفاوت میشید، پس برای شناسی و بررسی این موضوع با ما در این مقاله همراه باشید.

 

ام دی اف (MDF) چیست ؟

 MDF مخفف Medium Density Fibreboard (تخته با چگالی متوسط) و یک فراورده چوبی محسوب میشه که تو صنایع مبل سازی، خواب و آشپزخانه از این نوع فراورده استفاده میشه .

روش ساختشم به این صورته که خرده های چوبی رو با موم و رزین مخلوط میکنن و توی دمای مشخص تخت فشار قرار میگره که بسته به نیاز تو فشار کم محصولاتی مثل نئوپان و اگر تحت فشار متوسط (Medium) قرار بگیره ام دی اف ساخته میشه.

تا این جای کار با ام دی اف و ماهیت اون آشنا شدیم نکته که باید به اون توجه کنید اینه که : ام دی اف چوب نیست بلکه یک فراورده چوبی محسوب میشه

 

چگونه ام دی اف را (MDF) از چوب تشخیص دهیم ؟

اگر شما ورقه های چوبی و ام دی اف را به صورت خام مشاهده کنید به راحتی شما میتوانید تشخص دهید کدام چوب و کدام ام دی اف است، که در تصویر زیر یک نمونه ورقه چوبی و ام دی اف قرار داده ایم.

 

تفاوت mdf و چوب

 

تولید استند گل با ام دی اف (MDF)

خوب تا اینجای کار با ام دی اف آشنا شدیم و برای بررسی اون تو ساخت استندهای گلدان با ما همراه باشید.

بالاتر اشاره کردیم تشخیص استند گل چوبی و ام دی اف شاید تو نگاه اول فرق آنچنانی وجود نداشته باشه و شاید دقیقا شبیه هم باشند اما با کمی ریز بینی و چند نکته میتونید خیلی راحت تشخیص بدید.

  • اولین راه تشخیص و راحت ترین راه توجه به رگه های چوب هستش که توی ورقه های MDF وجود نداره اگر وجود داشته باشه توسط یک لایه چسبی روی اون چسونده شده و مصنوعی بودنش کاملا واضح است.

استند mdf

عدم وجود رگه در سطح چوب

  • اگر رنگ استند به طور کلی سفید یک دست بود و رگه ها مشخص نبودند باید برید سر وقت اتصالات، استند های MDF با پیچ خودکار یا میخ بسته میشن چون به صورت خورده چوب هستند، تشخیص هم کاملا واضح برای شما خواهد بود.

استند گل چوبی درجه یک

نمونه ای از استند چوبی اتصال به پیچ و مهره

  • استند های ام دی اف صیقلی نیستند و دارای لبه های تیز یا ناهموار هستند که این امر تشخیص را برای شما آسان تر خواهید کرد.

 

 

مزایای استند گلدان ام دی اف (MDF)

استند گل از جنس MDF از لحاظ اقتصادی کاملا مقرون به صرفه هستند وشما میتوانید با صرف هزینه کم استند مورد نظر خود را تهیه کنید.

تنوع در طرح ها را میتوان یکی دیگر از ویژگی های استند گل ام دی اف در نظر گرفت که به  شما این امکان را میدهد استند گلدان  دلخواه خود را انتخاب کنید.

 

معایب استند گلدان ام دی اف (MDF)

ام دی اف یک فراورده چوبی همراه با مواد شیمیای است که در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد اما استفاده از آن در تولید استند گلدان آنچنان چنگی به دل نمیزند.

  • ام دی اف در برابر آب مقاوم نمیباشد و این یک تناقض بزرگ با گل و گیاهان میباشند که همواره باید به گیاهان روی استند آبرسانی انجام گیرد و به مرور زمان استند گل دچار پوسته پوسته شدن در نهایت شکستگی آن میشود.
  • مقاومت کم یکی دیگر از مشکلات این نوع استند ها میباشد و در صورت ایجاد شکستگی امکان ترمیم آن سخت یا حتی ناممکن است.
  • فرسایش سریع در اثر گرما و یا سرما

 

شکستگی در استند گل

نمونه ای از شکستگی استند گل mdf

نتیجه گیری :

اگر شما قصد خرید استند گل با کیفیت و مقاوم را دارید و میخواهید استند گل علاوه بر زیبایی، طول عمر بالایی داشته باشد، پیشنهاد میشود استند گلدان ام دی اف تهیه نکنید و اگر وزن و تعداد گلدان های شما کم است و صرفا گیاهان مقاومی دارید مثل کاکتوس که میتوانند با آب رسانی کم به حیات خود ادامه دهند استند گل MDF میتوانید گزینه مناسبی برای شما باشد.

ستیا استند تولید کننده استند گلدان و شلف از جنس چوب نراد روسی، که شما میتوانید به راحتی در هر طرح و اندازه استند گلدان خود را یه صورت آنلاین و یا تلفنی سفارش دهید.



آخرین ویرایش : 25 شهریور 1401

تماس با ما